فولاد مرکزی دلاکان

عرضه کننده انواع فولادهای آلیاژی

عرضه کننده انواع فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد مرکزی دلاکان با ارائه خدمات آنلاین خود خرید انواع آهن و فولاد های آلیاژی را از همیشه ساده تر کرده است. ما با ده ها سال تجربه در صنعت فولاد کشور و با ژرف نگری منحصر به فرد خود توانسته ایم جایگاهی قابل تامل برای خود در صنعت کشور عزیزمان ایران مهیا سازیم. تهیه و توزیع انواع میلگرد ، ورق ، تسمه و مقاطع گوناگون دیگر در گرید های مختلف از خدمات ویژه ی فولاد مرکزی دلاکان می باشد. برای اطلاع از قیمت خرید آهن و فولاد در بازار امروز کشور با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

سخت کردن سطح فولاد به چه معناست ( فولاد سمانته چیست )

این عملیات گاهاً به عنوان سخت شدن سطحی شناخته می شود، سخت شدن مورد فرآیندی است که در آن سطح یک فلز با افزودن یک لایه نازک رویی از یک آلیاژ فلزی دیگر و معمولاً بادوام تر، تقویت می شود. ایده پشت این فرآیند معمولاً افزایش عمر شیء است و این امکان را برای کاربر فراهم می کند که ارزش بیشتری از خرید به دست آورد. این امر می تواند به ویژه در ساخت قطعات ماشین آلات مهم باشد، اگرچه این فرآیند برای ساخت شبکه های فلزی، نرده ها و اشیاء فلزی تزئینی که برای استفاده در خارج تولید می شوند نیز استفاده می شود.

پیشینه ی سمانته سازی فولاد

سخت شدن کیس قرن ها وجود داشته است و اغلب به عنوان وسیله ای برای ساختن نعل اسب و انواع مختلف ظروف پخت و پز استفاده می شد که سایش و پارگی زیادی را تحمل می کرد. این اغلب شامل استفاده از فلز با محتوای کربن کم و تطبیق آن با فلزی با محتوای کربن بالاتر است. این ترکیب باعث سخت‌تر شدن محصول نهایی می‌شود، زیرا فلزات با محتوای کربن بالا در زمان آهنگری تا حدی شکننده هستند. افزودن فلز کم کربن ماده ای را ایجاد کرد که به راحتی می شد آن را به هر شکلی که  آهنگر می خواست قالب گیری کرد. با سرد شدن فلز، شکل ثابت شد و استحکام جسم ثابت گشت.

سمانتاسیون ، روکش کردن فولاد

در طول سال ها، افزودن کربن به سطح محصولات آهنی رایج بوده است. روکش نه تنها به افزایش استحکام جسم آهنی کمک می کند، بلکه به جلوگیری از خراب شدن آهن در طول زمان نیز کمک می کند. در نتیجه، اشیایی مانند وسایل شومینه، قابلمه های شست و شوی چدنی، و حتی ماهیتابه ها برای مدت زمان طولانی تری قابل استفاده باقی می مانند و اغلب امکان انتقال اقلام به نسل بعدی را فراهم می کنند.

علت سمانتاسیون یا روکش کردن فولاد چیست؟

در کنار قوی‌تر و بادوام‌تر کردن اجسام فلزی، فرآیند سخت‌شدن کیس همچنین به اطمینان از ایمن بودن هر چیزی که با استفاده از فلز تقویت‌شده ساخته می‌شود، برای استفاده مداوم کمک می‌کند. این می تواند به ویژه زمانی مهم باشد که جسم فلزی ارتباط مستقیمی با رفاه یک انسان یا موجود زنده دیگر داشته باشد

به عنوان مثال، نعل اسبی که با استفاده از سخت شدن بدنه ساخته شده است، به طور ناهموار سائیده نمی شود، به این معنی که نعل، ثبات بیشتری را برای اسب فراهم می کند. از آنجایی که احتمال از کار افتادن کفش بسیار کم است، این بدان معناست که هرکسی که بر اسب سوار است، به دلیل دو نیم شدن کفش و تغییر ناگهانی راه رفتن اسب، احتمال پرتاب شدن آن بسیار کم است.

  • مرتضی دلاکان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی