فولاد مرکزی دلاکان

عرضه کننده انواع فولادهای آلیاژی

عرضه کننده انواع فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد مرکزی دلاکان با ارائه خدمات آنلاین خود خرید انواع آهن و فولاد های آلیاژی را از همیشه ساده تر کرده است. ما با ده ها سال تجربه در صنعت فولاد کشور و با ژرف نگری منحصر به فرد خود توانسته ایم جایگاهی قابل تامل برای خود در صنعت کشور عزیزمان ایران مهیا سازیم. تهیه و توزیع انواع میلگرد ، ورق ، تسمه و مقاطع گوناگون دیگر در گرید های مختلف از خدمات ویژه ی فولاد مرکزی دلاکان می باشد. برای اطلاع از قیمت خرید آهن و فولاد در بازار امروز کشور با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

مشخصات فولاد ابزاری سردکار و انتخاب گرید مناسب آن | خرید فولاد سردکار

فولاد ابزار آلیاژی از کربن است که سازندگان برای اهداف مختلف از جمله ماشینکاری و برش استفاده می کنند. خواص متمایز آنها، از جمله سختی، مقاومت در برابر سایش و تغییر شکل، آنها را برای شکل دادن به سایر مواد از طریق برش و ماشینکاری مناسب می کند.

بنابراین، فولاد ابزار چیست؟ خواص فولاد ابزار چیست؟ چه تفاوتی با فولاد ضد زنگ دارد؟ درجات مختلف فولاد ابزار چیست؟ چگونه درجه ایده آل را برای اهداف ماشین کاری خود انتخاب می کنید؟

مشخصات فولاد ابزار

بر خلاف فولاد نرم، فولادهای ابزار دارای شبکه‌های فلزی فشرده با کربن و قطعات فلزی هستند. آنها همچنین حاوی عناصر تشکیل دهنده کاربید هستند، مانند مولیبدن، کروم، وانادیوم و تنگستن. علاوه بر این، توانایی آنها در مقاومت در برابر نرم شدن و عملکرد عالی در دماهای بالا به دلیل وجود نیکل و کبالت است.

محتوای کاربید فولاد ابزار، آن را تبدیل به آلیاژ کربن فوق العاده سختی می کند که در برابر سایش مقاوم و سخت است. علاوه بر این، خواص شیمیایی و فیزیکی آنها، آنها را برای انجام کارهای سخت مانند مشت زدن، برش، سوراخ کردن و سنگ زنی ایده آل می کند. همچنین آنها را برای ساخت ابزارهایی مانند ابزار دستی و قالب های ماشینی مناسب می کند.

انواع فولاد ابزاری و کاربردهای آنها

 

شش دسته مختلف از فولاد ابزارسازی وجود دارد که عبارتند از: فولادهای ابزار سرد کار، آب سخت شده، گرم کار، پرسرعت، مقاوم در برابر ضربه و کاربرد ویژه. در زیر طبقه بندی فولاد ابزار و کاربرد آنها آورده شده است.

فولاد ابزاری سردکار

یکی از انواع اصلی فولاد ابزار، فولاد سردکار می باشد. در محیط های سرد با دمای کمتر از 200 درجه سانتی گراد، سخت و مقاوم در برابر سایش است. با این حال، فولاد ابزار سرد کار در مواجهه با محیط های گرم عملکرد خوبی ندارد.

علاوه بر این، فولاد سرد کار ماشین کاری بالایی دارد. این به دلیل وجود گرافیت و روانکاری آن است. علاوه بر این، رایج ترین گریدهای فولاد ابزار مورد استفاده در این دسته عبارتند از: D2، O2، A2، D3 و D6.

تفاوت بین فولاد ابزار و فولاد ضد زنگ چیست؟

اگرچه آنها هر دو آلیاژ فولادی هستند، فولاد ضد زنگ و فولاد ابزار در ترکیب، خواص و کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند. 

این تفاوت به دلیل تنوع در عناصر تشکیل دهنده آنهاست. از نظر شیمیایی، فولاد ابزار یک آلیاژ کربن با سایر عناصر آلیاژی است که شامل تنگستن، کروم، مولیبدن و وانادیم است.

به عنوان مثال، به دلیل وجود کاربید در فولاد ابزار، بسیار بادوام، قابل ماشینکاری و مقاوم در برابر سایش و پارگی است. به طور کلی، فولادهای ابزار سخت تر با استحکام کششی بهتر از فولاد ضد زنگ هستند. این آنها را برای تولید ابزارهای برش سنگین ایده آل می کند. از جنبه منفی، کمبود یا کاهش محتوای کروم این فولاد را مستعد خوردگی می کند.

  • مرتضی دلاکان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی