فولاد مرکزی دلاکان

عرضه کننده انواع فولادهای آلیاژی

عرضه کننده انواع فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد مرکزی دلاکان با ارائه خدمات آنلاین خود خرید انواع آهن و فولاد های آلیاژی را از همیشه ساده تر کرده است. ما با ده ها سال تجربه در صنعت فولاد کشور و با ژرف نگری منحصر به فرد خود توانسته ایم جایگاهی قابل تامل برای خود در صنعت کشور عزیزمان ایران مهیا سازیم. تهیه و توزیع انواع میلگرد ، ورق ، تسمه و مقاطع گوناگون دیگر در گرید های مختلف از خدمات ویژه ی فولاد مرکزی دلاکان می باشد. برای اطلاع از قیمت خرید آهن و فولاد در بازار امروز کشور با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

مقاومت تسلیم فولاد فنری | کاربرد فولاد فنر

يكشنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۰۷:۳۷ ب.ظ

 

مقاومت تسلیم فولاد فنری | کاربرد فولاد فنر

مقاومت تسلیم فولاد فنری یکی از مهم ترین عوامل در کاربرد فولاد فنر است. اما ابتدا با فولادهای فنری آشنا شویم. فولاد فنر نامی است که به طیف وسیعی از فولادهای مورد استفاده در ساخت فنرها، به ویژه در کاربردهای تعلیق خودرو و صنعتی، داده شده است. 

این فولادها عموماً منگنز کم آلیاژ، فولاد کربن متوسط یا فولاد پر کربن با استحکام تسلیم بسیار بالا هستند. این به اجسام ساخته شده از فولاد فنری اجازه می دهد تا علی رغم انحراف یا پیچش قابل توجه به شکل اولیه خود بازگردند. برای فنرهایی که در معرض بارهای خسته کننده (تحت فشار بالا) قرار دارند، نیازهای زیادی به پرداخت سطح و تمیزی داخلی (محدودیت مقدار آخال های غیر فلزی) اعمال می شود.

 

خاصیت ارتجاعی بی نظیر

فولادهای فنری با کارایی بالا در کاربردهایی استفاده می شوند که به قطعاتی نیاز دارند که قابلیت جذب و اعمال مجدد نیرو را دارند. یک مثال خوب از چنین کاربردهایی، دیافراگم های فنری موجود در خودروها یا فنرهای جمع کننده در سیستم های کمربند ایمنی هستند که دم کرده و دوباره نورد می شوند.

خاصیت ارتجاعی فولاد فنر نقش مهمی در عملکرد این قطعات با بارگذاری دینامیکی بالا دارد. تعیین می کند که ماده چه مقدار نیرویی را بدون تغییر شکل دائمی جذب می کند. استحکام تسلیم حداکثر نیرویی را نشان می دهد که ماده می تواند جذب کند و متعاقباً آزاد کند در حالی که هنوز به شکل اولیه خود باز می گردد.

 

فولاد فنری ، فولادی با مقاومت تسلیم عالی

مقاومت تسلیم پارامتر مهمی است. در ترکیب شیمیایی، نورد سرد و عملیات حرارتی و کالیبره کردن آن به میزان دقیق از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی صحبت از فولادهای فنری به میان می‌آید، می‌توانیم مواد مختلفی با کارایی بالا با قدرت تسلیم (Rp0.2) تا 2800 MPa (406 ksi) در اختیار داشته باشیم.

 

کاربردهای روزمره ی فولاد فنر

فولاد فنر در طیف وسیعی از محصولات استفاده می شود که ممکن است متوجه نشده باشید. کاربردهای شگفت‌انگیزتر فولاد فنری عبارتند از: آنتن، قفل، ارابه فرود هواپیما، چاقو، و حتی گیره‌های کلاسور. هر زمان که به یک ماده قابل کار نیاز دارید اما نمی توانید دوام را فدا کنید، احتمالاً می توانید فرض کنید که سازنده از فولاد فنری استفاده می کند.

  • مرتضی دلاکان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی